• Skills To Grow In Corporate (Sulov)

    G M KAMRUL HASSAN has been working in the FMCG industry in the emerging market of Bangladesh for the last 26 years which includes different corporates of multinationals and national conglomerates. He started his career at Nestle Bangladesh Limited back in 1995. After working at Nestle approx. 12 years, he moved into different companies along with Rahim Afrooz, New Zealand Dairy, Fonterra – New Zealand, Pran-RFL Group, and Abdul Momen Limited. Now he is leading one of the largest B2B e-commerce companies as CEO.
    He did his graduation in Biochemistry and master’s in Nutrition from Dhaka University and also completed his MBA from East-West University.
    He was born in 1970 and spent his childhood in a middle-class family at Netrakona.
    He received Channel I – The Best Corporate Personality Award 2020 & The Business Excellence AWARD – 2017 as South Asian Best CEO (FMCG category) by the SOUTH ASIAN PARTNERSHIP SUMMIT, also received the World Greatest CEO Award 2018-19.

    ৳ 204৳ 240
  • স্কিলস টু গ্রো ইন করপোরেট

    জি এম কামরুল হাসান বিগত ২৬ বছর ধরে বাংলাদেশের উদীয়মান মার্কেটে এফএমসিজি ইন্ডাস্ট্রিতে কাজ করছেন, যার মধ্যে রয়েছে বহুজাতিক এবং জাতীয় সংস্থার বিভিন্ন কর্পোরেশন। তিনি ১৯৯৫ সালে নেসলে বাংলাদেশে মার্কেটিংয়ের মাধ্যমে তার কর্মজীবন শুরু করেন। প্রায় ১২ বছর নেসলেতে কাজ করার পর তিনি আর যে যে কোম্পানিতে কাজ করেন তার মধ্যে রয়েছে রহিম আফরোজ, নিউজিল্যান্ড ডেইরি, ফন্টেরা–নিউজিল্যান্ড, প্রাণ-আরএফএল গ্রুপ এবং আব্দুল মোনেম লিমিটেড। বর্তমানে তিনি সিইও পদে সবচেয়ে বড় B2B ই-কমার্স কোম্পানিগুলোর একটির নেতৃত্ব দিচ্ছেন।
    তিনি ঢাকা বিশ্ববিদ্যালয়ের বায়োকেমিস্ট্রি থেকে গ্র্যাজুয়েশন, নিউট্রিশন থেকে মাস্টার্স এবং ইস্ট ওয়েস্ট ইউনিভার্সিটি থেকে এমবিএ সম্পন্ন করেন।
    ১৯৭০ সালে নেত্রকোনার এক মধ্যবিত্ত পরিবারে তাঁর জন্ম এবং সেখানেই তাঁর শৈশব অতিবাহিত হয়।
    তিনি চ্যানেল আই-এর ‘দ্য বেস্ট কর্পোরেট পার্সোনালিটি এওয়ার্ড ২০২০’ এবং সাউথ এশিয়ান পার্টনারশিপ সামিট থেকে সাউথ এশিয়ান বেস্ট সিইও (এফএমসিজি) ক্যাটাগরিতে দ্য বেস্ট এক্সিল্যান্স এওয়ার্ড—২০১৭ গ্রহণ করে সম্মানিত হয়েছেন। এছাড়াও ‘ওয়ার্ল্ড গ্রেটেস্ট সিইও’ এওয়ার্ড ২০১৮-১৯ অর্জন করেছেন।

    ৳ 238৳ 280